Iskolai konfliktusok

Az iskolai mediáció célja

  • a tanár-diák,
  • tanár szülő,
  • szülő-gyerek konfliktusok kezelése,
  • az iskolai kimaradások, hiányzások megelőzése.

A tanárok, szülők diákok közötti konfliktusok leggyakoribb okai, tényezői:

  • gyakran ellentétes belső célok és külső hatások,
  • különböző személyes tulajdonságok,
  • eltérő elvárások .

További konfliktusforrás lehet, ha valaki nem veszi tudomásul,, hogy az iskola egy zárt közösség, saját szabályrendszerrel, amelyek még ha mások is mint a család szokásai, be kell tartani.

Az iskolákban napjainkban egyre gyakoribbak a viták, az egyet nem értések, amelyek olykor a tettlegességig is elvezetnek. Nem feltétlen tud erről felnőtt, egymást közt zajlanak a csendes vagy éppen hangos fojtogatások. A mai gyermekek általában türelmetlenebbek, sajnos az agresszív cselekedetek, a másik megfélemlítése, a gyengébb kiközösítése mindennapi eseményekké, cselekedetekké váltak az iskolákban. A diákok hosszú időt töltenek együtt, így elengedhetetlenül fontos a felmerülő konfliktuscsírák mielőbbi kezelése, a sebek gyógyítása, a vitás felek közötti egyetértés létrejötte.

Iskolai konfliktusok nehezítik mindennapjaikat? Próbálkoztak már, de nem sikerült megoldani azokat?

Segítünk a megakadt fogaskereket helyre tenni, hogy ne kelljen szorongással, feszültségben élni! Jöjjön a Remény(s)ég-ígérő Stúdióba! Kapcsolat