Az első benyomásom Idáról: a derű. Első találkozásunkkor tanúja voltam annak, amint Ida késve érkezik egy fontos eseményre, és ezt a helyzetet tudta olyan kiegyensúlyozott, alázatos és elfogadó derűvel kezelni, ahogyan kevesek.
Iskolai konfliktusok
Az iskolai mediáció célja
- a tanár-diák,
- tanár szülő,
- szülő-gyerek konfliktusok kezelése,
- az iskolai kimaradások, hiányzások megelőzése.
A tanárok, szülők diákok közötti konfliktusok leggyakoribb okai, tényezői:
- gyakran ellentétes belső célok és külső hatások,
- különböző személyes tulajdonságok,
- eltérő elvárások .
További konfliktusforrás lehet, ha valaki nem veszi tudomásul,, hogy az iskola egy zárt közösség, saját szabályrendszerrel, amelyek még ha mások is mint a család szokásai, be kell tartani.
Az iskolákban napjainkban egyre gyakoribbak a viták, az egyet nem értések, amelyek olykor a tettlegességig is elvezetnek. Nem feltétlen tud erről felnőtt, egymást közt zajlanak a csendes vagy éppen hangos fojtogatások. A mai gyermekek általában türelmetlenebbek, sajnos az agresszív cselekedetek, a másik megfélemlítése, a gyengébb kiközösítése mindennapi eseményekké, cselekedetekké váltak az iskolákban. A diákok hosszú időt töltenek együtt, így elengedhetetlenül fontos a felmerülő konfliktuscsírák mielőbbi kezelése, a sebek gyógyítása, a vitás felek közötti egyetértés létrejötte.