Konfliktuskezelés és hatékony kommunikáció a kapcsolatainkban

1. Konfliktuskezelési tréningek

„A béke nem konfliktus hiánya, hanem a konfliktus kezelésének képessége.” (Dan Millman)

Konfliktusok mindig is voltak, és mindig is lesznek.
Mindannyian mások vagyunk, különlegesek, egyediek, s pont különbözőségünk adja félreértéseket, konfliktusokat. A konfliktusok jelenléte emberi természetünk okán szinte törvényszerű, de hiszek abban, mert tapasztalom, hogy egy nehézség mutatja meg igazán kik vagyunk, s egy konfliktus egy ugródeszka, egy lépcső lehet egy kapcsolat megerősödéséhez.

Rajtunk múlik: ha hatékonyan, s időben kezeljük, akkor a konfliktus megoldása katarzis felfelé, ha nem rendeződik, akkor pedig sajnos tüske, feszültség lefelé azon a bizonyos „lépcsőn”.
A legfontosabb kérdés az: hogyan kezeljük őket?
A valódi kihívás tehát, hogy mit kezdünk egy konfliktussal, ha megjelenik: ki tudjuk-e használni a benne rejlő lehetőségeket, vagy még az elején feladjuk?

A konfliktuskezelési tréningek sokat segíthetnek a konfliktus kezelésének elsajátításában: elméleti ismereteken túl, különböző gyakorlati technikák elsajátítására van lehetőség.

Mire számíthat, aki konfliktuskezelési tréningre jelentkezik?

  • motivációja erősödik, önismerete javul
  • önértékelése, önbecsülése fokozódik
  • konfliktuskezelés területén kreatívabbá válik
  • asszertivitása a kommunikációban és a viselkedésében erősödik
  • problémamegoldó képessége fejlődik
  • döntéshozatalban konstruktívabbá válik
  • együttműködő képessége javul
  • felelősségvállalása megnő
  • képessé válik a szemléletmódváltásra

2. Kommunikációs tréningek

" A cselekvés forrása nem a gondolat, hanem a felelősségvállalás." (Dietrich Bonhoeffer)

Az asszertív kommunikáció kifejezés azt jelenti, hogy nehéz érzelmi helyzetben is:

  • képesek vagyunk türelemmel meghallgatni a másikat,
  • egészséges önbizalommal, őszintén kifejezni pozitív és negatív érzéseinket egyaránt,
  • anélkül, hogy a passzív (manipulatív) vagy agresszív üzemmódba váltanánk.

Az asszertív kommunikáció jelenti továbbá, hogy:

  • figyelembe vesszük a másik igényeit is,
  • tudatosabbak leszünk: elfogadjuk, szeretjük saját magunkat is, s felelősséget vállalunk gondolatainkért, érzelmeinkért, szavainkért, önmagunkért, és ezeket ki is fejezzük.

Az asszertív egyén:

  • tudatában van annak, hogy mit szeretne elérni,
  • figyel a másikra is,
  • magabiztos fellépésű (egészséges öntudat jellemzi)
  • őszinte érdeklődéssel fordul a másik fél felé,
  • egyenes és direkt módon fogalmaz nem hagyva teret a félreértéseknek.

Mik az asszertivitás előnyei?

  • nagyobb önbizalom
  • kiszámítható kapcsolatok
  • munkahelyi kapcsolatok javulása
  • nagyobb bizalom mások iránt
  • több idő és energia
  • csökkenő stressz

Miben segít Önnek az Asszertív kommunikáció tréning?

  • segít az asszertív kommunikáció és viselkedés elsajátításában
  • lehetőséget biztosít, hogy a megtanult elméletet gyakorlatokon keresztül alkalmazni tudjuk
  • képessé tesz arra, hogy elkülönítsük, mikor melyik viselkedésmódot érdemes alkalmazni
  • a letisztult, világos határok segítenek a fentiek alkalmazásában, gyakorlati kivitelezésében

Felkészült javuló kapcsolataira?

Várom kommunikációs és konfliktuskezelő tréningjeimre!

Minden indított vagy hamarosan indítandó tréningről az Aktuális menüben tájékozódhat!

Érdeklődni, jelentkezni a Kapcsolat menüben, vagy a 06/ 30 8 222 318-as telefonszámon lehet!