Az első benyomásom Idáról: a derű. Első találkozásunkkor tanúja voltam annak, amint Ida késve érkezik egy fontos eseményre, és ezt a helyzetet tudta olyan kiegyensúlyozott, alázatos és elfogadó derűvel kezelni, ahogyan kevesek.
Konfliktuskezelés és hatékony kommunikáció a kapcsolatainkban
1. Konfliktuskezelési tréningek
„A béke nem konfliktus hiánya, hanem a konfliktus kezelésének képessége.” (Dan Millman)
Konfliktusok mindig is voltak, és mindig is lesznek.
Mindannyian mások vagyunk, különlegesek, egyediek, s pont különbözőségünk adja félreértéseket, konfliktusokat. A konfliktusok jelenléte emberi természetünk okán szinte törvényszerű, de hiszek abban, mert tapasztalom, hogy egy nehézség mutatja meg igazán kik vagyunk, s egy konfliktus egy ugródeszka, egy lépcső lehet egy kapcsolat megerősödéséhez.
Rajtunk múlik: ha hatékonyan, s időben kezeljük, akkor a konfliktus megoldása katarzis felfelé, ha nem rendeződik, akkor pedig sajnos tüske, feszültség lefelé azon a bizonyos „lépcsőn”.
A legfontosabb kérdés az: hogyan kezeljük őket?
A valódi kihívás tehát, hogy mit kezdünk egy konfliktussal, ha megjelenik: ki tudjuk-e használni a benne rejlő lehetőségeket, vagy még az elején feladjuk?
A konfliktuskezelési tréningek sokat segíthetnek a konfliktus kezelésének elsajátításában: elméleti ismereteken túl, különböző gyakorlati technikák elsajátítására van lehetőség.
Mire számíthat, aki konfliktuskezelési tréningre jelentkezik?
- motivációja erősödik, önismerete javul
- önértékelése, önbecsülése fokozódik
- konfliktuskezelés területén kreatívabbá válik
- asszertivitása a kommunikációban és a viselkedésében erősödik
- problémamegoldó képessége fejlődik
- döntéshozatalban konstruktívabbá válik
- együttműködő képessége javul
- felelősségvállalása megnő
- képessé válik a szemléletmódváltásra
2. Kommunikációs tréningek
" A cselekvés forrása nem a gondolat, hanem a felelősségvállalás." (Dietrich Bonhoeffer)
Az asszertív kommunikáció kifejezés azt jelenti, hogy nehéz érzelmi helyzetben is:
- képesek vagyunk türelemmel meghallgatni a másikat,
- egészséges önbizalommal, őszintén kifejezni pozitív és negatív érzéseinket egyaránt,
- anélkül, hogy a passzív (manipulatív) vagy agresszív üzemmódba váltanánk.
Az asszertív kommunikáció jelenti továbbá, hogy:
- figyelembe vesszük a másik igényeit is,
- tudatosabbak leszünk: elfogadjuk, szeretjük saját magunkat is, s felelősséget vállalunk gondolatainkért, érzelmeinkért, szavainkért, önmagunkért, és ezeket ki is fejezzük.
Az asszertív egyén:
- tudatában van annak, hogy mit szeretne elérni,
- figyel a másikra is,
- magabiztos fellépésű (egészséges öntudat jellemzi)
- őszinte érdeklődéssel fordul a másik fél felé,
- egyenes és direkt módon fogalmaz nem hagyva teret a félreértéseknek.
Mik az asszertivitás előnyei?
- nagyobb önbizalom
- kiszámítható kapcsolatok
- munkahelyi kapcsolatok javulása
- nagyobb bizalom mások iránt
- több idő és energia
- csökkenő stressz
Miben segít Önnek az Asszertív kommunikáció tréning?
- segít az asszertív kommunikáció és viselkedés elsajátításában
- lehetőséget biztosít, hogy a megtanult elméletet gyakorlatokon keresztül alkalmazni tudjuk
- képessé tesz arra, hogy elkülönítsük, mikor melyik viselkedésmódot érdemes alkalmazni
- a letisztult, világos határok segítenek a fentiek alkalmazásában, gyakorlati kivitelezésében
Felkészült javuló kapcsolataira?
Várom kommunikációs és konfliktuskezelő tréningjeimre!
Minden indított vagy hamarosan indítandó tréningről az Aktuális menüben tájékozódhat!
Érdeklődni, jelentkezni a Kapcsolat menüben, vagy a 06/ 30 8 222 318-as telefonszámon lehet!